Apr 12, 2010

penat dowh!!

HUHUHU... sedeynyer perasaan biler hantar didie kat stesen bas tadi... rase cam nak nangis jer.. tapi memang dah nagis pun... huhuhu... lepas die dah naik bas, dah tak sanggup nak tunggu... terus nak balik... takut menitik jer air mata kat MBKT tue.. malu orang tengok.. tak rock la beb!! hhehehe... baru la aku tau perasaan biler hantar orang yang kite sayang eh.. dah la nak pegi jauh lak tue... hati-hati kamu sayang dalam perjalanan!!





yer.. die menemankan aku datang ke KT ni bawa kereta... maklumlah.. dah hujung sem... tapi bukan die yang drive... errkk!! sebabnyer..... die takde lesen.. hampeh budak tue... nak tercabu tulang aku drive kereta sorang-sorang dari KL-KT... dah la sampai malam... tapi bukan sebab ku bawak lambat... no..no..no.. sebab banyak tempat persinggahan kitorang...hehehe






mula-mula aku saje jer cakap... "orang kata gambang theme park tue best la... boleh mandi-mandi... harga pun rm20 jer"... nanti, lepas saya habis semua, kita pergi nnti yer". masa tu kitorang kat temerloh kot. and dia balas, "ok jugak tu.. cuaca pun panas terik nie. dapat berendam pun ok". aku buat muke pelik, "kita nak pergi sekarang ker?". die balas, "dah awak kata best, jom la kita pegi". aku buat-buat tak percaya dan tanya lagi skali... heheh.. saje jer nakkan kepastian... terus dalam hati "yahOoooo!". pastu aku leh lak cakap. "tapi kan wak, saya tak bawak baju la.. yela... nanti kang bertambah baju plak". dengan coolnyer die jawab, " ala, per susah... beli jela kat sane". heheh...





kitorang pun mandi la dengan happy-happynyer... dah sampai situ pun lewat. dalam 4.30.. pukul 6 dah tutup.. dapat mandi sekejap jer T___T. tapi kami puas sampai muka kami pun terbakar...wakakkaka





after kemas2 kami pun bergerak la menuju ke KT... dah la highway kuantan-jabor tue kurang kereta.. gelap pulak tue.. seram la jugak.. terus drive laju cikit *laju cikit bermakna lebih 120 km yer puan-puan (^___^).






rase-rase dalam perjalanan tu lapar, kami ingat nak berenti kat marang makan ikan bakar... tapi perut memulas2 mintak diisi.... terus dalam kepala.. "dapat pegi mesra mall pun ok". kitorang singgah la situ kejap.. makan2 sambil tapau big apple... sudahnyer.... ambik ko!! LALU LA JALAN PALING SERAM KAT TERENGGANU.. yer.. memang seram.. jalan pun takde lampu.. aku rase nak nagis jer drive... silau lagi mata dengan kilauan permata lampu2 civai yang dari arah bertentangan..hohohoh.. ape lagi.. balas la baik lampu besar... jahat punya kerja...






kalo korang lalu jalan dungun-KT tu berhati-hati lah yer... banyak selekoh merbahaya plus takde lampu.... aku pun cuak gak.. dah la kereta kat belakang tue dok mencucuk-cucuk bontok kereta aku tue.. ingat kereta ko tue best sangat ker?? hahaha... aku rase 80 km per jam tue kire laju la kalo bawak kat jalanraya bukan highway...hehehe.. makcik bawak van kaler kuning tue lagi kalah sebab bawak 40km per jam sampai berjote-jote kereta beratur kat belakang die... tu memang aku hangin..!! tapi takleh potong.. double line dowh... so, sile jangan ikuti cara aku drive... takot tak selamat jer nanti T___T.





p/s: yang paling aku bangge... aku bawak kereta manual beb... bukan auto.. caloo beta..!! hhaha.. dan kerana seronok sangat berjalan, kul 11 baru sampai. syabas!!! T___T



4 comments:

Cik Cars. Peroduanews.com said...

fuyoo....
drive kete jauh....eza drive tak sampai 5 meter dah masuk parit...
wakakaka

MisZteEN said...

hehe... 2 first time la... slalu balik kg jer... 2 pn 2 jam jer... hehe.. eza dh ade lesen x?

Anonymous said...

caya la.. drive jejauh.. me abg x sti x bg... x confident kut...

MisZteEN said...

huhu.. terpakse kak.. xmo nyusahkn mak ayh... sb nk bwk barang byk2...!!