Dec 23, 2011

Budi Doremi- DOREMI with lyrics





hye geng.
jom layan satu lagu best ni.
sempoi jer lagunyer. hehehe
korang mesti suke dengarkan.
D.O.R.E.M.I

nice.
siap bagi liric lagi.
enjoy~





Lirik Lagu Budi Doremi Do Re Mi Lyrics

wa ga pat
do dododododo, re rerererere
mi mimimimimi, fa fafafafafa
*courtesy of LirikLaguIndonesia.net
(do) doakan ku harus pergi (re) relakan aku di sini
(mi) misalnya aku kan pulang (fa) fastikan kau tetap menunggu
(sol) soal cinta luar biasa (la) lama-lama bisa gila
(si) siapa yang tahu pasti (do) doakan aku di sini

adududuh duh aku percaya
kali ini kau pasti bisa yeah
kuku kutanya ada yang salah
jelas ini luar biasa

hal yang baik tidak mudah, tak seperti kau bicara
mereka mengerti ini terlalu jadi masalah
ketika kau mulai bisa terbiasa untuk dapat
menikmati hari-hari tanpaku di sini

(do) doakan ku harus pergi (re) relakan aku di sini
(mi) misalnya aku kan pulang (fa) fastikan kau tetap menunggu
(sol) soal cinta luar biasa (la) lama-lama bisa gila
(si) siapa yang tahu pasti (do) doakan aku di sini

hal yang baik tidak mudah, tak seperti kau bicara
mereka mengerti ini terlalu jadi masalah
ketika kau mulai bisa terbiasa untuk dapat
menikmati hari-hari tanpaku di sini

(do) doakan ku harus pergi (re) relakan aku di sini
(mi) misalnya aku kan pulang (fa) fastikan kau tetap menunggu
(sol) soal cinta luar biasa (la) lama-lama bisa gila
(si) siapa yang tahu pasti (do) doakan aku di sini

everybody sings it!

(do) doakan ku harus pergi (re) relakan aku di sini
(mi) misalnya aku kan pulang (fa) fastikan kau tetap menunggu
(sol) soal cinta luar biasa (la) lama-lama bisa gila
(si) siapa yang tahu pasti (do) doakan aku di sini

doakan ku harus pergi, relakan aku di sini
misalnya aku kan pulang, fafa fastikan kau yang menunggu
soal cinta luar biasa, lama-lama bisa gila
siapa yang tahu pasti, doakan aku di sini



Source: http://liriklaguindonesia.net/budi-doremi-do-re-mi.htm#ixzz1hHRaxmei

p/s: comel jer lagunyer. syok tu layan. hehehe


Dec 12, 2011

haaa....What to do??


Hola geng :P


smoga sihat2 yer.
hahah.
nampak sangat lemau.
dah lama kot x tulis blog.
busy dok genting la kan.
so skarang dah abes khusus.
dah kat umah dah. heee~




tunggu praktikal kat UTM Skudai lak.
sronok2.
boleh jenjalan kat negeri orang.
praktikal under BioTech.
3 jan baru masuk sana.
Excited weh nak blajar benda baru.
pasal instrument semua.




Smalam tengok wayang.
citer Twilight.
xpueh hati tol den.
cito lombab bonar.
den dah sodih2 ni Bella mati.
skali ko....
jadi Vampire rupenyer.
xsabar nak nunggu part 2 lak.
Anak Bella tu comel sgt kot.
tah2 ramai nk bunuh baby tu lg.
Nebes2 weh!




ok la...
dah xtau nak buat ape dah ni.
makan tidur makan tidur jela kan. 
ngehehe~
tata korang :P

Oct 29, 2011

update lelaju :P










Fuhhh!!!
lamenyer x update.
sorry geng...
BZ sangat kat Genting ni.

Short update jela eh.
Dah 3 minggu dok sini.
So far best jugak la.
tapi pack kot jadual kat sini.
bangun pepagi malam2 br balik.
dah macam duk asrama lak.

tapi yang x best sini makanan die weh.
ade ke seminggu tu 3-4 kali masak kambing.
ape kelas ko jah~
tapi xpe la.
rezeki kan.
kita makan jela.


ok la.
jap lagi nak balik umah.
nasib la dekat.
kalo x dah meraung dah. 
heee~
tata.

Sep 16, 2011

AWESOME!

Salam Geng!
lama x update blog.
after raya bz sangat.
kerja makin bertambah. huhu

TAPI.....

berita gembiranya...
aku dapat tawaran GEMS tu. yeay!
xperlu kerja penat2 dah. hee~

sape x penat.
hari2 balik kul 9pm. pffffttt.
so, aku stat program tu 9/10 ni.
dekat genting weh!
haha.. syok tu~
ada la lebih kurang 2 bln khusus tu.

last week aku gi popular.
memang nak sangat cari buku BOGEL MUNUJU TUHAN


sebab per?
sebab buku ni ditulis oleh lelaki kacak. ngehehe
sapa lagi... ZAHIRIL ADZIM la.
kes fan kipas susah mati la ni.
tu yang nak sangat beli.

OK! buku ni AWESOME.
yes, sangat2 menarik. ahha
untuk pecinta puisi ke sajak ke memang disyorkan la.
macam aku ni susah sikit nak faham maksud tersirat isinya.
tapi cuba untuk faham.
suka, duka, sedih sinis, berbunga-bunga.
semua jadi satu dalam buku ni. hee!

part paling best pasal abang polis.
sinis maksud isinya tu.
tapi aku setuju sangat apa yang dia nak sampaikan.

ok la. x nak bebel panjang2 dah.
korang gi jer cari kat kedai buku 2.
RM30 jer.

tata korang :P



Aug 26, 2011

Resepi Buat Coklat. Sedapnyerr!!!


salam semua.
seperti yang dijanjikan.... TADAAAA!
Resepi buat coklat yang sedap n lazat.
nyum2.
Jom mula!

Bahan-Bahan:

1) Coklat compound apa2 jenama. yang aku slalu guna Jenama Beryl`s. RM 14.50. Cari la kat kedai perkakas buat kek. Korang boleh pilih nak perisa White, Mild N Dark Coklat.

2) Kacang badam. yang ni ikut suka korang nak yang sebijik-sebijik ker atau yang cincang tu. kalau sebijik2 tu aku potong dua. yang cincang tu aku campur dalam coklat nanti. Harga aku beli RM 8.50 dalam 500g.

3) acuan untuk coklat. tak kisah apa2 bentuk pun. yang kecik2 lagi comel. RM 3.00 sepapan.

4) Pembalut coklat. kat kedai kek dia jual RM10.50 100 keping. kalau nak murah beli yang aluminium foil. aku beli kat kedai jepun DAISO rm5.00.


so, senang je kan bahan2 dia. yang coklat tu korang x yah risau nak campur gula ke susu ker sebab memang dah ready made semua. tinggal nak cairkan jer. jom tengok cara2 nak buat yer.


Cara-cara:

1) Cairkan coklat guna double boiling. mula2, panaskan air dalam periuk besar.   letak separuh jer air tu. lepas tu, jangan biar sampai mendidih. agak2 dia dah panas, tutup api.

2) letakkan coklat dalam mangkuk kaca tahan panas, lepas tu letak mangkuk dalam air panas tu. kacau sampai cair. CAUTION: jangan biarkan setitik air pun masuk ke dalam coklat. nanti x jadi. heheh. so, kacau dengan berhati-hati.


3) Bila coklat dah cair, masukkan badam cincang dan kacau. kalau nak ganti dengan kacang ker, kismin ker boleh juga. ikot citarasa korang. Owh, sebelum tu gorengkan badam tanpa minyak sampai jadi ringan yer.

4) tuang coklat ke dalam acuan. letakkan separuh dulu.

5) letakkan badam yang dah dibelah ke dalam acuan. lepas tu tutup badam dengan letakkan coklat ke atas badam.

6) lastly, masukkan ke dalam peti sejuk. tunggu dalam 15 minit n siap di hidang!

7) korang yang nak buat majlis untuk raya tu, boleh la balut coklat tu n letak dalam balang. simpan tempat yang kering. nanti kang die cair.






Coklat compound yang aku gunakan. Made in Malaysia lagi :P


dah masukkan ke dalam acuan. letak separuh dulu coklat tu.


ni dalam acuan ABC. comel jer. heheh


coklat yang telah di cairkan. banyakkan dapat.


haha. baru mula nak membalut. jenuh weh!!


badam yang siap di goreng tanpa minyak.


dan diletakkan dalam acuan. lepas tu letakkan coklat nak tutup badam ni.


haaa. ni lah hasilnyer..  pembalut yang ni beli kat kedai kek RM10.50 tu. dah siap gunting ikot size coklat tu.


yang ni pembalut yang beli kat kedai DAISO. korang kena gunting sendiri la kan.


haha. kan dah comel tu. warna hijau lagi.


so, korang2 tu, ape lagi.
siap cepat pegi kedai kek tu.
cari bahan2 ni. heee~
rasa coklat ni setanding ngan hok yang jual kat kedai tu.
sedap sangat2.
SELAMAT MENCUBA yer!!

owh, lastly, SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI.
MAAF ZAHIR N BATIN
dari saya sekeluarga.
yeayy!! esok balik kampung. TATA korang :P