Mar 10, 2012

yea! bincang soal serius aje. ini betul-betul serius!


Salam n hye dear,


Sorry geng, lame x menulis. 
Fuh, bukan ape.
Sibuk praktikal 3 bulan kat JB nie.
lagi pun internet lembab sangat kat sini.
Wifi lagi la. 
kengkadng je jumpe.
Nasib dah beli Digi prepaid broadband.
Easy and laju.
Suke mak! hahaha




oppss!... amboi, mukadimmah panjang bebenor.
hehe. actually banyak benda nak cerita around 3 months nie.
tapi tu la. ade je halangan kan.
kita cite ringkas jela.bulan 1 my BFF dari mrsm MUAR kawin.
Wah, sangat gorgeous beliau okeyh!
suke2. terharu sangat.
semoga jodoh ko ain dengan daniel berpanjangan.
AMIIN.




emm...
ape lagi eh?
dah lupe la.
x banyak yang menarik pun.
tapi....
ade satu yang buat aku heart attack.
cube teke.. cube teke.




laa.... xdapat eh??
jangan gelak ye.
seyes jangan gelak.
MAK aku suh kawin tahun depan.
giler ko!! mude lagi kot
plus perangai x matang cam budak2.
hahaha. unbelievable. :P


*aaummm.. kiteww malu leewww. hahaha


mule2 ingat adik aku main2 la cakap pasal kawin.
dah tu ak tanye la mak aku.
laa.. skali betol rupenye.
die dah pakat2 ngan ayah aku. ciss sungguh!
dah la nak suh kawin bulan 1.
giler weh!
xpernah terfikir pun nak kawin awal.
konon2 nak kawin umo 28.
aku siap cakap kat mak aku lagi yg mude kot nak kawin 25.
die siap jawab gini.
'ko henggat ko mude sangat la dah 25 tu?? umo 21 , 22 orang dah kawin'.
'patotnye umo cam ko dah dapat anak 3 dah'.
amboi mak aku.. kemain yer.. =___=!
sentap disut mak jahhh!





*aauuuwww.. saye nak abang model ini.. :P


tapi tu la kan.
benda yang kita x nak tu la yang terjadi kat kita.
hehe. xkan xnak benda yang baik berlaku cepat2.
if anything yang dirancang menjadi, insyaallah next year dah leh makan nasi minyak aku. heheh. *auuuwww. mak malu cakap gitu
doakan jodoh aku n didie berpanjangan ok.
kita mampu merancang, DIA yang tentukan.




ok, skema lak kan bunyinyer. hee~
now, we have to start from here n now.
cuz i know nothing about wedding planner.
what-to-do-list.
member2 yang dah kawin tu, please tunjuk ajar ku sifu. ehem2.




ok.. errrr should we start to choose the colour theme..
arrgghh!! tension seh.
bape hari dah xleh tido sebab x caye.
hahahaha. noob!





*contoh budak tah bile nak jadi dewasa. =____=!


ok asz. 
sila berfikir secara dewasa. auumm!
kena praktis nie jadi ciri2 isteri solehah.
start ngan masak nasi.. eh! ape yang hangus kat dapur tu?
hahah. lalala.
ok la. bye :P








*aleesya pun suke la kiteeww kawin.. auumm.. windu pipi die. haha

p/s: ehem.. korang x caye, aku lagi x caye jahhh! jangan nak gelak sangat ah! tau la aku ni macho. hohoho





Dec 31, 2011

Hye hye JB, Bye bye KL


Salam semua.
ok, sedar x sedar esok dah masuk tahun baru kan.
tahun 2012. yeayy!
seronoknyer sebab ade azam baru.
yang x seronoknyer umor makin meningkat. waaaa :'(
haha. terasa diri ni tua bebenar.


ape azam korang?
bangun awal pegi klas ke?
nak kurus ker?
ke nak tambah lemak berganda-ganda?hahah
harap2 azam tahun lepas tercapai la eh.
kalau x, bawa azam tu ke tahun depan. kekeke


Haaa..!!
aku tau ape azam korang kan..
nak kawin, bertunang kan...kan.
erkk! tu azam ker. hehe.
boleh la masuk list.
ok, sebenarnye i jelez :(
sebab korang dapat pakai cantik2. best2!
penuh la list next year dengan wedding.
tahniah la kat korang eh.


ok, yang aku ni dah nak start training kat UTM tu.
malas giler nak kemas barang2 kot.
xtau nak bawa pe. blur2-blur je.
melihat pada jadual yang disediakan, *cewah. ayat skema lak.
banyak benda baru yang perlu belajar kan. *rasa nak pengsan.
yela, dulu blajar kimia, now training jadi biotechnologist lak.
haha.


meh kite nengok jadual tu.
sikit je eh.



haa. tengok minggu first pun pening.
alaa.. banyak lecture jer.
dah last2 tu ade la lab work.
but..but.. it`s look interesting. hee~

ok korang.
nak gi prepare mental n fizikal nak dengar lecture balik.
keke.
yang bagi talk tu bukan calang2.
rasanye lecturer UTM gak.
haihh! macam mane la idup tempat baru eh.
harap2 best la. hee.
Bye~~







Dec 23, 2011

Budi Doremi- DOREMI with lyrics





hye geng.
jom layan satu lagu best ni.
sempoi jer lagunyer. hehehe
korang mesti suke dengarkan.
D.O.R.E.M.I

nice.
siap bagi liric lagi.
enjoy~





Lirik Lagu Budi Doremi Do Re Mi Lyrics

wa ga pat
do dododododo, re rerererere
mi mimimimimi, fa fafafafafa
*courtesy of LirikLaguIndonesia.net
(do) doakan ku harus pergi (re) relakan aku di sini
(mi) misalnya aku kan pulang (fa) fastikan kau tetap menunggu
(sol) soal cinta luar biasa (la) lama-lama bisa gila
(si) siapa yang tahu pasti (do) doakan aku di sini

adududuh duh aku percaya
kali ini kau pasti bisa yeah
kuku kutanya ada yang salah
jelas ini luar biasa

hal yang baik tidak mudah, tak seperti kau bicara
mereka mengerti ini terlalu jadi masalah
ketika kau mulai bisa terbiasa untuk dapat
menikmati hari-hari tanpaku di sini

(do) doakan ku harus pergi (re) relakan aku di sini
(mi) misalnya aku kan pulang (fa) fastikan kau tetap menunggu
(sol) soal cinta luar biasa (la) lama-lama bisa gila
(si) siapa yang tahu pasti (do) doakan aku di sini

hal yang baik tidak mudah, tak seperti kau bicara
mereka mengerti ini terlalu jadi masalah
ketika kau mulai bisa terbiasa untuk dapat
menikmati hari-hari tanpaku di sini

(do) doakan ku harus pergi (re) relakan aku di sini
(mi) misalnya aku kan pulang (fa) fastikan kau tetap menunggu
(sol) soal cinta luar biasa (la) lama-lama bisa gila
(si) siapa yang tahu pasti (do) doakan aku di sini

everybody sings it!

(do) doakan ku harus pergi (re) relakan aku di sini
(mi) misalnya aku kan pulang (fa) fastikan kau tetap menunggu
(sol) soal cinta luar biasa (la) lama-lama bisa gila
(si) siapa yang tahu pasti (do) doakan aku di sini

doakan ku harus pergi, relakan aku di sini
misalnya aku kan pulang, fafa fastikan kau yang menunggu
soal cinta luar biasa, lama-lama bisa gila
siapa yang tahu pasti, doakan aku di sini



Source: http://liriklaguindonesia.net/budi-doremi-do-re-mi.htm#ixzz1hHRaxmei

p/s: comel jer lagunyer. syok tu layan. hehehe


Dec 12, 2011

haaa....What to do??


Hola geng :P


smoga sihat2 yer.
hahah.
nampak sangat lemau.
dah lama kot x tulis blog.
busy dok genting la kan.
so skarang dah abes khusus.
dah kat umah dah. heee~




tunggu praktikal kat UTM Skudai lak.
sronok2.
boleh jenjalan kat negeri orang.
praktikal under BioTech.
3 jan baru masuk sana.
Excited weh nak blajar benda baru.
pasal instrument semua.




Smalam tengok wayang.
citer Twilight.
xpueh hati tol den.
cito lombab bonar.
den dah sodih2 ni Bella mati.
skali ko....
jadi Vampire rupenyer.
xsabar nak nunggu part 2 lak.
Anak Bella tu comel sgt kot.
tah2 ramai nk bunuh baby tu lg.
Nebes2 weh!




ok la...
dah xtau nak buat ape dah ni.
makan tidur makan tidur jela kan. 
ngehehe~
tata korang :P

Oct 29, 2011

update lelaju :P










Fuhhh!!!
lamenyer x update.
sorry geng...
BZ sangat kat Genting ni.

Short update jela eh.
Dah 3 minggu dok sini.
So far best jugak la.
tapi pack kot jadual kat sini.
bangun pepagi malam2 br balik.
dah macam duk asrama lak.

tapi yang x best sini makanan die weh.
ade ke seminggu tu 3-4 kali masak kambing.
ape kelas ko jah~
tapi xpe la.
rezeki kan.
kita makan jela.


ok la.
jap lagi nak balik umah.
nasib la dekat.
kalo x dah meraung dah. 
heee~
tata.